„Konkrétní podoba rekonstrukce ještě bude doladěna a bude záležet i na postoji Prahy 2 a 3,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Oprava Vinohradské měla původně začít od Národního muzea směrem k náměstí Jiřího z Poděbrad již na jaře. „To by však znamenalo naprostý kolaps v centru Prahy. Proto bude Vinohradská třída opravována naopak od horní části, tedy od Želivského dolů,“ uvedl místostarosta Prahy 2 Jan Korseska (ODS). Řidiči, kteří využívali Husitskou, totiž jezdí nyní po Vinohradské. Dokončení bylo původně plánováno ke konci roku 2020 a náklady na opravy tramvajové trati a ulice měly být okolo 600 milionů korun.

Trať, chodníky i nové náměstí

Praha v uplynulých letech plánovala kompletní rekonstrukci Vinohradské. Kromě tramvajové trati, která je ve velmi špatném stavu, měly být opraveny i chodníky nebo náměstí Jiřího z Poděbrad.

V Husitské ulici začala rekonstrukce vozovky a chodníků. To zejména v Seifertově a jejím okolí způsobilo dopravní kolaps. Město se proto dohodlo se stavebníky, že prioritně dokončí opravu silnice a chodníky dodělají později. Jednat chce vedení magistrátu i o prodloužení pracovní doby dělníků.

Vinohradská ulice získala své současné pojmenování v 60. letech 20. století podle vinic, které v této oblasti kdysi byly. Ulice měří přes čtyři kilometry a začíná u Národního muzea v Praze 1 a vede přes Vinohrady a Žižkov až do Strašnic.