Zdraví: Pijte, mažte se a odpočívejte

  • Vysoké odpolední teploty zatíží skupinu starších 70 let, kardiaky a astmatiky
  • Změna počasí a mírný pokles tlaku mohou způsobit bolesti hlavy a v horším případě i migrény
  • Zvyšte pitný režim – doporučujeme vypít kolem tří litrů nealkoholických nápojů
  • Očekávané bouřky nám zhorší náladu
  • Před bouřkou budou pyly agresivnější – v ovzduší najdeme pyly zejména trav, obilovin, kopřiv a plísní
  • UV index bude vysoký – přes poledne na hodnotě 8, děti by měly být přes poledne ve stínu
  • Po 15 minutách na přímém slunečním záření hrozí spálení – používejte ochranné prostředky
  • Při nevhodném oblečení hrozí potničky z horka a to zejména u dětí

Aktivity: Při řízení buďte opatrní

  • Vyhněte se zvýšené fyzické námaze – sportujte do 11 hodiny nebo poté až po 17 hodině
  • Před bouřkami a deštěm posekejte a případně pohnojte trávu
  • Před bouřkami sundejte truhlíky z oken, zajistěte slunečník
  • Klimatizaci nastavte na 24 °C, jinak odnesete velké teplotní skoky mezi klimatizovaným místem a venkovním prostředím minimálně nachlazením 
  • Hrozí snížená koncentrace řidičů a tím zvýšená nehodovost
  • Fyzická ani duševní práce nám od ruky moc nepůjde – dodržujte pravidelné přestávky na osvěžení v podobě nealkoholických nápojů a ovoce s vysokým obsahem vody

Oblečení: Vrstvěte – teplejší svetr odpoledne hoďte do batohu

  • Vrstvěte – po ránu se bude hodit svetr, ponožky, pro děti bundička a teplejší čepička, odpoledne prodyšné světlé oblečení
  • Na nohy odpoledne sandály a pantofle
  • Pokrývka hlavy proti slunci po celý den
  • Sluneční brýle

Video
délka: 03:36

Víkendové počasí přinese jarní únavu. A jak spočítat pocitovou teplotu? Dagmar Honsová, David Vaníček, Jan Jedlička