Tropické teploty budou opět snižovat naši fyzickou a psychickou pohodu – zdravotní potíže mohou způsobit zejména kardiakům, astmatikům, těhotným ženám a starším generacím. Pro všechny věkové kategorie ale platí dodržovat klidový režim, přes poledne se nezdržovat na přímém slunečním záření a pravidelně pít vodu. Příjem nealkoholických nápojů by se měl zvýšit u dospělého až na 3,5 litru.

Sledujte příchod bouřek na radaru

Tropickým teplotám přizpůsobte také jídelníček – snídaně a svačiny zaměřte na ovoce a zeleninu s dostatkem vody tj. melouny, ředkvičky, okurky, cukety. K obědu si dejte odlehčené jídlo a polévku, která doplní tekutiny. A večer vás ochladí jogurt. Spolu s potem se z těla vylučuje také sůl, takže se nebojte si například saláty více přisolit.

Na přímé sluneční záření se nevydávejte bez ochranných prostředků, tj. opalovacího krému, slunečních brýlí a pokrývky hlavy. UV index se bude při bezoblačné obloze pohybovat na hodnotě číslo 6.

Index pracovní aktivity bude nízký, raději se věnujte koníčkům. Pokud k nim patří sport, potom ho naplánujte hned na ráno a dopoledne, to budou teploty ještě snesitelnější. Odpoledne už za sportem jedině k vodě – její teplota se v přírodních nádržích pohybuje až na 25 °C a míst znečištěných sinicemi neustále přibývá.

Video
délka: 03:26
1080p 720p 360p

Ekoložka Zuzana Drhová (SZ) o klimatických změnách a krocích, které by měla Praha kvůli situaci učinit. Daniel Vitouš

Fotogalerie
26 fotografií