Držitel hned několik primátů –  Škoda Kodiaq RS. Pod kapotou má nejsilnější vznětový motor v historii značky, ve své kategorii zajela nejrychlejší kolo na Severní smyčce okruhu Nürburgring a aktuálně je s cenovkou 1 189 900 Kč také nejdražším modelem nabízeným mladoboleslavskou automobilkou na českém trhu, který se jinak prodává od 681 900 Kč.

Vzhled Kodiaqu RSA vychází z již nabízeného provedení Sportline, který můžete mít se všemi motorizacemi kromě 2.0 BiTurbo. Černá jsou zrcátka, maska, ohraničení oken nebo střešní nosiče. Vrcholné provedení poznáte podle červených štítků RS, speciálních litých kol, pásu odrazek přes celou zadní část a chromovaných koncovek výfuku, z nichž pravá je zaslepená.  

Praktičnost Kodiaqu nijak neutrpěla, ale jak to bude s jeho jízdním projevem? RS dostalo progresivní řízení či posílené brzdy.

Na rozbitých silničkách a dálnici se komfort jízdy příliš nezměnil. V běžném nastavení podvozek dobře filtruje nerovnosti, a přitom není tak rozvlněný. A dokonce i v režimu Sport nabídne slušné pohodlí, takže i rodinka bude v RS spokojena. A když si tatínek bude chtít trochu zadovádět? Stačí lehce poškádlit plynový pedál a Kodiaq vyrazí vpřed – že váží skoro dvě tuny, ani není znát. Dvakrát přeplňovaný vznětový dvoulitr totiž disponuje výkonem 176 kW a maximem točivého momentu 500 Nm. Motor se ochotně vytáčí a stále zrychluje. Na dálnici si připadáme jako králové a někoho předjet na okresce zabere pár vteřin. Jenže i když se většinu času držíme na uzdě, palubní počítač ukazuje průměrnou spotřebu 8,6 l/100 km, což je výrazně více než výrobcem slibovaných 6,4.

Uvnitř najdeme ve spodní části zploštělý volant, okrasné panely imitující strukturu karbonu a výborně tvarovaná anatomická sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou. Standard představuje například virtuální kokpit s displejem místo přístrojů, na němž si můžete zvolit i speciální zobrazení s velkým otáčkoměrem uprostřed. Samozřejmostí je volba jízdního režimu, u RS také s adaptivním podvozkem DCC.

Na každé pozici najdete spoustu místa, obří kufr o objemu až 725 litrů uspokojí i početné rodiny, a pokud chcete, můžete si připlatit patnáct tisíc za třetí řadu sedadel.

naše hodnocení

Síla motoru v širokém pásmu

Prostorná kabina

Velký kufr

Bohatá výbava

Jistější, a přitom stále komfortní jízdní vlastnosti

Vyšší reálná spotřeba

10 čísel

o Škodě Kodiaq RS

Délka       4699 mm

Šířka        1882 mm

Výška      1686 mm

Rozvor    2790 mm

Kufr        530–725/1960 litrů

Výkon     176 kW

Rychlost  221 km/h

Slibovaná spotřeba   6,4 l

Naše spotřeba          8,6 l

Cena       1 189 900 Kč

Fotogalerie
5 fotografií