Držitel hned několik primátů – Škoda Kodiaq RS. Pod kapotou má nejsilnější vznětový motor v historii značky, ve své kategorii zajela nejrychlejší kolo na Severní smyčce okruhu Nürburgring a aktuálně je s cenovkou 1 189 900 Kč také nejdražším modelem nabízeným mladoboleslavskou automobilkou na českém trhu, který se jinak prodává od 681 900 Kč.
Vzhled Kodiaqu RSA vychází z již nabízeného provedení Sportline, který můžete mít se všemi motorizacemi kromě 2.0 BiTurbo. Černá jsou zrcátka, maska, ohraničení oken nebo střešní nosiče. Vrcholné provedení poznáte podle červených štítků RS, speciálních litých kol, pásu odrazek přes celou zadní část a chromovaných koncovek výfuku, z nichž pravá je zaslepená.
Praktičnost Kodiaqu nijak neutrpěla, ale jak to bude s jeho jízdním projevem? RS dostalo progresivní řízení či posílené brzdy.
Na rozbitých silničkách a dálnici se komfort jízdy příliš nezměnil. V běžném nastavení podvozek dobře filtruje nerovnosti, a přitom není tak rozvlněný. A dokonce i v režimu Sport nabídne slušné pohodlí, takže i rodinka bude v RS spokojena. A když si tatínek bude chtít trochu zadovádět? Stačí lehce poškádlit plynový pedál a Kodiaq vyrazí vpřed – že váží skoro dvě tuny, ani není znát. Dvakrát přeplňovaný vznětový dvoulitr totiž disponuje výkonem 176 kW a maximem točivého momentu 500 Nm. Motor se ochotně vytáčí a stále zrychluje. Na dálnici si připadáme jako králové a někoho předjet na okresce zabere pár vteřin. Jenže i když se většinu času držíme na uzdě, palubní počítač ukazuje průměrnou spotřebu 8,6 l/100 km, což je výrazně více než výrobcem slibovaných 6,4.
Uvnitř najdeme ve spodní části zploštělý volant, okrasné panely imitující strukturu karbonu a výborně tvarovaná anatomická sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou. Standard představuje například virtuální kokpit s displejem místo přístrojů, na němž si můžete zvolit i speciální zobrazení s velkým otáčkoměrem uprostřed. Samozřejmostí je volba jízdního režimu, u RS také s adaptivním podvozkem DCC.
Na každé pozici najdete spoustu místa, obří kufr o objemu až 725 litrů uspokojí i početné rodiny, a pokud chcete, můžete si připlatit patnáct tisíc za třetí řadu sedadel.
naše hodnocení
Síla motoru v širokém pásmu
Prostorná kabina
Velký kufr
Bohatá výbava
Jistější, a přitom stále komfortní jízdní vlastnosti
Vyšší reálná spotřeba
10 čísel
o Škodě Kodiaq RS
Délka 4699 mm
Šířka 1882 mm
Výška 1686 mm
Rozvor 2790 mm
Kufr 530–725/1960 litrů
Výkon 176 kW
Rychlost 221 km/h
Slibovaná spotřeba 6,4 l
Naše spotřeba 8,6 l
Cena 1 189 900 Kč