Ropidu tak chce zlepšit plynulosti MHD a také bezpečnost. V Bělohorské se v daném úseku autobusy zpožďuji o pět až deset minut. Vyhrazením pruhu se má také zvýšit bezpečnost na křižovatce Bělohorské a Tomanovy ulice.

Podobná opatření jsou v plánu i na dalších frekventovaných komunikacích v metropoli, kde podle Ropidu vznikají v důsledku velkého provozu významná zpoždění. V blízké budoucnosti by měly vzniknout vyhrazené pruhy na Strakonické, kde se na několika místech již objevily. Nově by měl být v jižní části silnice. Ropid navrhuje pruh doplnit také na Bohdalecké v úseku mezi Moskevskou a Brtnickou ve směru na Spořilov, v opačném směru již je. Měl by platit pouze v době dopravních špiček. Ve Vršovicích by měl pruh přibýt v Bělocerkevské ve směru do Ruské, rovněž pouze v době špiček.

Podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala zatím není jasné, kdy se podaří všechny pruhy umístit, alespoň někde by to nicméně mělo být ještě letos. Problémem není podle mluvčího ani tak projednání silničním úřadem na magistrátu, ale spíše fyzická realizace. „Část projektů je zařazena v evropském fondu a je tam složité řešení výběrového řízení na dodavatele vyznačení pruhů přes Technickou správu komunikací. Tam se to může zadrhnout, takže přesné termíny nedokážeme odhadnout,“ uvedl.

V Praze je asi 38 kilometrů pruhů pro autobusy a 12 tramvajových kilometrů kolejí oddělených od aut a přes 190 křižovatek, kde mají spoje MHD přednost. Organizace se chce letos zaměřit i na semafory, které upřednostňují průjezd MHD. Zkoumat se bude, jak jsou seřízeny a zda všude fungují tak jak mají.