Dlouhých 18 měsíců řidiči trpěli kvůli stavebním omezením. Věřili, že v úseku Praha–Jirny pofrčí nově v každém směru třemi jízdními pruhy. Denně tam totiž projede 44 tisíc aut! Při pohledu přes čelní sklo na opravenou autostrádu ale skřípou zuby. V každém pásu jsou nalajnované tři pruhy plus odstavný pás. Jezdit se ale smí jen v režimu 2+2. Třetí je přeškrtnutý a nemůže se do něj.

Není povolení

„Samozřejmě že tam chceme šestipruh,“ řekl Blesku Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Na provoz 3+3 ale nemají povolení. „Úsek už potřeboval nutně rekonstrukci, takže jsme toho využili a postavili v každém směru o pruh více, protože se s ním do budoucna počítalo,“ řekl Rýdl.

Pomalí úředníci?

Co je potřeba ke zprovoznění dálnice, aby se mohlo jezdit v režimu 3+3? Proč si povolení ŘSD neobstaralo během oprav? „Jde hlavně o stavbu protihlukového opatření a retenčních nádrží na odvodnění. Až tohle všechno bude stát, dostaneme zbylá souhlasná stanoviska a začne se jezdit,“ vysvětluje Rýdl. A to bude kdy? To nechce odhadovat, letos prý určitě ne. „Povolení se začala vyřizovat již dlouho před rekonstrukcí. Byli jsme však rychlejší než současný soubor zákonů,“ tvrdí mluvčí.

Fotogalerie
4 fotografie