Návrh tzv. cargo tramvaje počítá s tím, že by speciálně upravené soupravy svážely odpad v nočních hodinách v hermeticky uzavřených obalech z několika sběrných míst na okrajích metropole. Plán zmiňuje i územní studie okolí spalovny v Malešicích, kterou připravuje magistrát. Podle té by se tramvajová trať měla v budoucnu prodloužit ze zastávky Ústřední dílny DP přes Štěrboholskou spojku k obchodnímu centru Europark. Odtud by následně mohla pokračovat k nedaleké spalovně.

O tom, zda se projekt uskuteční, podle tiskového mluvčího Pražských služeb Radima Many zatím nebylo rozhodnuto. „Nyní se prověřuje technická a ekonomická proveditelnost,“ uvedl mluvčí s tím, že zhodnocení experty poskytne podklady pro případné politické rozhodnutí. To potvrdil i náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). „Opatření dáme přednost teprve tehdy, když se prokáže nezpochybnitelný ekonomický nebo environmentální přínos takového projektu,“ sdělil.

Doplnil, že o využití nákladních tramvají i pro jiné účely se neuvažuje, protože kolejová síť je již vytížena městskou hromadnou dopravou. „Mimo noční období není kapacita pro stání mimo zastávky pro nakládku nebo vykládku zboží nebo jiného nákladu. Bylo by tak nutné budovat nové odstavné koleje, což je procesně náročné,“ uvedl. Dodal, že podle názoru vedení města je lepší úsilí a finance věnovat do projektování nových tramvajových tratí pro cestující, kteří nyní musí využívat přeplněné autobusové linky.

K problematice takzvané city logistiky, tedy zásobování a pohybu zboží ve městě, nedávno Institut plánování a rozvoje (IPR) vytvořil zvláštní studii. Týká se například vhodného rozmístění překladišť tak, aby se různé druhy nákladní dopravy po městě pohybovaly co nejefektivněji a co nejméně zatěžovaly dopravní infrastrukturu.

Fotogalerie
4 fotografie