Revitalizace se týká části náměstí od Můstku k ústí Vodičkovy a Jindřišské ulice. Vybraná firma převezme podle návrhu smlouvy od města staveniště do pěti dnů od podpisu smlouvy. V dalších následujících pěti dnech bude muset zahájit práce. Celková doba výstavby nesmí přesáhnout lhůtu 24 měsíců. Smlouvu s dodavatelem má podle dokumentu schváleného radními podepsat město s firmou nejpozději do letošního 14. prosince.

Prostor pro pěší má být rozšířen a na náměstí budou moci vjíždět pouze automobily s povolením. Prostor pro auta tak bude zúžen, ale vjezdy do budov zůstanou zachovány. Přibudou například pítka a také základna pro umísťování vánočního stromu. Veškerá zeleň bude zavlažována pomocí automatického systému. Ve spodní části náměstí se už uskutečnily opravy, které se musely udělat v podzemí. Šlo například o přeložky inženýrských sítí.

Vedení Prahy plánuje také rekonstrukci v horní části, kam se vrátí tramvajové koleje. Tramvaje budou jezdit v trase dnešních vozovek pro auta. V minulosti byly koleje ve středu náměstí. Na náměstí přibude druhé stromořadí, ubude parkovacích míst a rozšířen bude proti původnímu plánu střední prostor. Město nyní nechá vypracovat dokumentaci nutnou pro získání územního rozhodnutí a stavebního povolení. Stavět se má začít v roce 2022.

Václavské náměstí je dlouhé 682 metrů a přibližně 60 metrů široké. Původně se jmenovalo Koňský trh a bylo zřízeno dekretem Karla IV. V 19. století bylo nejprve přejmenováno na Svatováclavské náměstí, posléze na Václavské.

Fotogalerie
13 fotografií