Pátek 19. dubna 2024
Svátek slaví Rostislav, zítra Marcela
Oblačno, déšť 8°C

Ostuda českých kolejí: Ministerstvo chce dát Arrivě pokutu 670 tisíc, další chystá

Autor: ČTK - 
15. ledna 2020
12:45

Ministerstvo dopravy vyčíslilo za nedostatky ve vlacích pokutu pro firmu Arriva na 670 tisíc korun. Za měsíc provozu provedlo ve vlacích tohoto dopravce 23 kontrol. Další sankce budou za zpoždění nebo nevypravení vlaků. Na twitteru to dnes uvedl ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO). Vyjádření firmy ČTK zjišťuje. Arriva od poloviny loňského prosince jezdí na státem objednávaných linkách Praha–Tanvald, Kolín–Nový Bor, Praha–Rakovník a Praha–Písek–České Budějovice.

„Ředitele Arrivy Daniela Adamku jsem osobně informoval, že za zjištěné nedostatky ministerstvo vyčíslilo pokutu na 670 000 korun,“ napsal Kremlík na twitteru. „Sankce za zpoždění, nevypravení vlaků nebo nenavázání na další spoje budou následovat po dodání čtvrtletních výkazů,“ doplnil.

Kremlík koncem prosince oznámil, že problémy u rychlíkových linek Arrivy se zabývá ministerstvo i Drážní úřad. Ministerstvo v minulosti vedle zpoždění a odřeknutí některých vlaků dopravce zaznamenalo potíže s prodejem jízdenek ve stanicích nebo netopící soupravu.

Problémy se v komunikaci i na trati

Server iDnes.cz také napsal, že strojvedoucí této firmy dvakrát nerespektovali návěstidlo s příkazem zastavit a výpravčí si opakovaně stěžovali na to, že se nemohou domluvit se strojvedoucími z ciziny. Arriva, která je dceřinou firmou německých drah Deutsche Bahn, na svém webu zveřejnila omluvu cestujícím.

Arrivě za problémy v železniční dopravě vyměřil pokutu už Liberecký kraj, vyčíslil ji na 815 000 korun. Hlavním důvodem je nefunkční odbavovací systém a také informační systém ve vlacích, který byl ještě na začátku ledna v němčině.

Sankce zvažuje i Zlínský kraj

O sankcích vůči firmě bude v únoru rozhodovat i Zlínský kraj. Před týdnem uvedl, že za zpoždění nebo nefungující prodej jízdenek v některých vlacích uplatní vůči Arrivě pokutu v řádu statisíců korun. V obou těchto krajích dopravce od nového jízdního řádu provozuje některé regionální vlaky.

zlymikes ( 15. ledna 2020 13:47 )

Arriva je součást Německých spolkových drah /dcera/ a kdo si je sem natáhl měl zřejmě "velké oči". Ale přeci nemohl nikdo čekat, že Němci nás budou brát jako rovnocenné. A vůbec nechápu,jak si němečtí strojvedoucí mohli bez znalosti udělat seznání a získat licenci.

verka1 ( 15. ledna 2020 13:28 )

Nahnaly děti do vlaku, jsou to staré vagóny a někdy nejdou otevřít dveře s klikou. Někdy musí jet žák až do další stanice a pak se nemůže dostat zpátky. Rodiče musí autem jet pro dítě.
Nové moderní vagóny všude a nebo má průvodčí, výpravčí kontrolovat.

Zobrazit celou diskusi