Vedle projektu má dopravní podnik podle dokumentu zajistit rovněž získání územního rozhodnutí a stavebního povolení. Na trati mají být tři zastávky, a to Libuš, Přírodní a Nové Dvory. Celkem má prodloužení měřit 1,8 kilometru, z nichž 800 metrů bude dvoukolejná trať a jeden kilometr bude navazující jednokolejná bloková smyčka Nové Dvory.

Předpokládané náklady jsou 350 milionů korun. Odhad bude zpřesněn na základě hotového projektu a přesná částka bude jasná po dokončení výběrového řízení na stavebníka. DPP požádá o peníze na projekt hlavní město. Na samotnou stavbu bude žádat o část peněz z evropských fondů.

Nová tramvajová trať do Slivence má být zahájena výstavbou napojení na současnou smyčku na Barrandově. Kdy se tak přesně stane, zatím není jasné. Praha a DPP také připravují v Praze 4 prodloužení tratě od stanice metra Pražského povstání na Pankrác a dále na Budějovickou. Vzniknout by mohla v letech 2025 až 2027.

Protažení čeká rovněž trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina. Tramvajové koleje tu mají být prodlouženy o 2,4 kilometru a na trase má být pět zastávek. Podle dřívějších plánů by stavba měla stát asi 893 milionů korun.