Oproti dřívějším ročníkům začaly letošní rekonstrukce už s měsíčním předstihem. Podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě) je to z důvodu příznivých klimatických podmínek, které souvisí s mírnější zimou. „Umožňuje nám to i rozdělení akcí tak, aby se nehromadily v nejvytíženějších měsících,“ uvedl náměstek.

Již v únoru se například začalo s rekonstrukcemi několika důležitých pražských komunikací. Namátkou například rekonstrukce tramvajové trati v Sokolovské ulici, oprava Malešické ulice či Novodvorské. Ty nejcitelnější, včetně kompletních uzavírek pro silniční dopravu, se však očekávají během jarních měsíců. Které to budou?

Třikrát stop

Do konce pololetí se v hlavním městě očekává úplná uzavírka Nádražní ulice (14. březen až září) na Smíchově, mostu v Horoměřické přes Nebušický potok (květen až prosinec) a již zmíněná Malešická (únor až 31. červenec). Zatímco v případě uzavírky mostu v Horoměřické se komplikace dotknou především cestování mezi hlavním městem a Horoměřicemi, uzavírka Nádražní ulice představuje citelný problém pro řadu řidičů. Směrem se Zbraslavi se totiž jedná o podstatnou spojnici se Smíchovem.

Nejzásadnějších akcí spjatých s opravami, údržbou a rekonstrukcemi komunikací bude letos 70, přičemž největší vliv na dopravu bude mít zlomek z nich,“ upřesnil náměstek. Ve velké většině se bude jednat především o údržbové práce, které se podepíší pouze do omezení dopravy, například v rámci svedení do jednoho pruhu. „Praha dlouho trpěla a trpí na špatný stav vozovek a mostů. Pakliže stav komunikací podchytíme ještě při běžné údržbě, nedostanou se do tak špatného stavu, aby se musely rekonstruovat,“ vysvětlil Scheinherr k počtu drobnějších omezení.

Ty se budou konkrétně z důvodu oprav, rekonstrukcí a údržbových prací týkat například Koněvovy ulice (květen až prosinec), Vršovické (duben až červen), Bucharovy (17. březen až listopad) nebo Evropské (30. březen až 9. květen) či Jižní Spojky (17. březen až srpen). „V jejím případě počítáme s výměnou vozovky v pravém jízdním pruhu, kde jsou již patrné vyježděné koleje od kamionů,“ upřesnila Lišková. Bližší informace o dopravních uzavírkách a omezení se lze dozvědět ZDE.

Podzemní průtahy mezi severem a jihem

Do poloviny roku se ve třech případech očekávají výluky metra na lince C, která přes centrum spojuje sever a jih hlavního města. „Ve dvou případech tradičně kvůli výměnám dřevěných pražců za betonové,“ konstatoval technický ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) Jan Šurovský. První výluka proběhne během letošních Velikonoc, a bude se týkat úseku mezi stanicemi Pražského povstání a Kačerovem. V tomto případě bude zřízena náhradní autobusová doprava, která bude obsluhu daného úseku dopravně suplovat.

Dva květnové víkendy, ještě s předstihem upřesníme které, bude pro provoz zcela uzavřena stanice Opatov. Vlaky jí budou pouze projíždět,“ sdělil Šurovský s tím, že neočekává nasazení náhradní autobusové dopravy. „Pouze se zařídí úprava pravidelných autobusových linek.“ Nejcitelnější omezení Pražany potká v létě, kdy metro v úseku Pražského povstání a Hlavní nádraží nebude jezdit od 4. do 12. července.

Smíchov, Nové Město a Strašnice

Jan Šurovský rovněž přiblížil výhledový plán v rámci rekonstrukcí tramvajových tratí. Kromě zmíněné Nádražní ulice, kterou jezdí tramvajové linky č. 4, 5, 12 a 20 se v květnu během některého víkendu připravuje výměna kolejí na křižovatce Karlova náměstí. „Jde o jednu z nejfrekventovanějších tramvajových křižovatek na světě. Jejich kolejová konstrukce se měnila naposledy na podzim 2007,“ nechal se slyšet.

Dopravní podnik má v plánu také rekonstrukci tramvajové trati v Starostrašnické a V Olšinách, kde by podle technického ředitele mělo dojít k likvidaci posledního panelového tramvajového úseku v Praze 10. „Rekonstrukci očekáváme od poloviny května do konce srpna,“ upřesnil Šurovský. Radnice Prahy 10 se již v minulosti nechala slyšet s tím, že v návaznosti na rekonstrukci tramvajové trati připravuje celkovou revitalizaci Starostrašnické ulice a jejího bezprostředního okolí.

Fotogalerie
13 fotografií