Pražská koalice má v programu, že bude omezovat vizuální smog. Radní zatím schválili například pravidla podoby provozoven v památkově chráněných oblastech, které se nacházejí v městem vlastněných budovách. Na základě pondělního rozhodnutí by z různých částí Prahy měly zmizet další desítky reklamních ploch. Podle schváleného dokumentu mají dosavadní nájemci parcel výpovědní dobu tři měsíce a výpověď je možná bez udání důvodu.

Pražské stavební předpisy rozlišují reklamní nosiče do osmi metrů čtverečních a ty větší, které jsou považovány za stavby určené pro reklamu. Podle průzkumu magistrátu bylo menších ploch v roce 2016 v metropoli 2055, z toho 544 na městských pozemcích. Podle informací města mělo 247 z nich výměru přes dva metry čtvereční a téměř polovina z těchto ploch neměla platnou nájemní smlouvu. Rada letos v lednu také vyzvala městskou Technickou správu komunikací (TSK), aby učinila stejný krok jako magistrát a smlouvy vypověděla.

V současnosti je v Praze venkovní reklama regulována nařízením města v oblasti Pražské památkové rezervace. Omezení se týká různých plachet, cedulí, plakátů a výlepů na soukromých objektech, typicky plotech, opěrných zdech nebo fasádách budov. Nevztahuje se naopak na oficiální reklamní plochy například na městském mobiliáři a na reklamu, kterou si provozovatelé umístí na svoje obchody nebo jiné provozovny. Podle informací ČTK by vedení města mělo brzy schvalovat úpravu nařízení, která by tuto regulaci rozšířila i mimo památkovou rezervaci. Reklamu na území hlavního města regulují také Pražské stavební předpisy, ty však omezují pouze velkoformátové nosiče.