„Důležité je to proto, že v metropoli žije 90.000 psů. To je jednak hodně, jednak to znamená spoustu administrativy, která leží z velké části na městské části. Nicméně občana to vlastně nezajímá, chce mít možnost si na jednom místě vyřešit všechny záležitosti s městem," řekl Hřib.

Nyní je projekt spuštěný jako pilotní v Praze 3 a postupně se budou připojovat další městské části. V nejbližší době to budou Praha 11, Nebušice, Vinoř a Zbraslav a následně městské části Praha 8, 14 a 17. "Potom ten systém bude samozřejmě otevřen dalším městským částem. Nicméně to závisí i na ochotě se do toho zapojit," řekl Hřib. Všechny zmíněné radnice se připojí v průběhu letošního roku.

Podle starosty Ptáčka je nově spuštěný systém výhodný pro občany i radnice. "Nejen s ohledem na dnešní dobu je to věc (správa poplatků), která úřad zatěžuje. Vyřizujeme každoročně desetitisíce parkovacích karet. Co se týče poplatků za psa, tak se jedná o zhruba 6000 psů. Čím víc bude přístup usnadněn, tím je to výhodnější i pro nás jako městskou část," řekl Ptáček.

Metropolitní plán

Portál bude magistrát rozšiřovat také o další služby, kdy v březnu bude mimo jiné spuštěno připomínkování metropolitního plánu. Rozvíjet bude město také vyřízení parkování a parkovacích karet, které již funguje. Podle Hřiba je portál navštěvovaný a obyvatelé metropole o něj mají zájem. Kupříkladu loni v září v jeden den zaznamenal úřad 12.000 uživatelů. "Návštěvnost postupně stoupá," řekl.

Portál město spustilo v září 2020, při vývoji využilo zdrojový kód státního Portálu občana. S pomocí Portálu Pražana mohou lidé řešit například prodloužení nájmu v magistrátním bytě, platbu za komunální odpad, žádost o záštitu primátora, oznámení o konání shromáždění, žádost o informace podle zákona o svobodném přístupu k informacím nebo on-line rezervaci návštěvy na registrech vozidel a řidičů.

Fotogalerie
7 fotografií