Zdraví: Vlhké počasí nás unaví

  • Pravidelně pijte. Doporučujeme až kolem 3 litrů nealkoholických nápojů, do jídelníčku zařaďte ovoce a zeleninu bohatou na vodu. Například okurku, meloun. Také potraviny, které mají hodně draslíku, například meruňky nebo celozrnné pečivo – draslík reguluje hospodaření vody v těle. Během dne se budeme hodně potit.
  • Vysoké teploty budou zatěžovat astmatiky, kardiaky, starší občany, těhotné ženy a malé děti.
  • Kvůli vlhkému počasí, kdy se budeme cítit jako v „prádelně“, budou malé děti nevrlé, my ostatní více unavení, podráždění.
  • Pozor na letní žaludeční a střevní potíže. Potraviny se rychleji při vysokých teplotách kazí, točenou zmrzlinu kupujte jen v ověřených cukrárnách. Pozor na množení mikrobů v potravinách, při teplotě 30 °C dochází ke zkažení masa po třech hodinách, zeleniny po čtyřech až šesti hodinách a voda je nepoživatelná po pěti až šesti hodinách.
  • Proti slunečním paprskům se chraňte opalovacím krémem s faktorem 30+, přes poledne zůstaňte ve stínu. UV index bude dosahovat vysoké hodnoty.
  • Omezte fyzickou námahu – hrozí křeče z tepla.

Aktivity: Nejlépe nám bude u vody

  • Tropické teploty a vysoká vlhkost vzduchu, budou snižovat naší výkonnost, a to jak duševní, tak fyzickou – důležité úkoly přesuňte na jiný den, máme před sebou letní den.
  • Nejlépe nám bude v parku ještě během dopoledne, tam bude chladněji až o 3 °C v porovnání s ulicí. Také během dne se tam budeme díky chladu cítit lépe.
  • Sportovní aktivity s výjimkou plavání naplánujte hned na ráno, jinak odpočívejte.
  • Klidový režim by měly dodržovat také děti.
  • Nechoďte nakupovat prstýnky, prsty budou nateklé, později by vám byly velké.

Oblečení: Zvolte přírodní a vzdušný materiál 

  • Na sebe rozhodně ne hedvábí, to působí jako izolátor.
  • Neoblékejte si syntézu ani tmavé oblečení, zvyšují potivost a drží teplo.
  • Po celý den by vám neměla chybět pokrývka hlavy – kšiltovka, klobouk.
  • Sluneční brýle jsou nutností.

Jak sestavit jídelníček v horkých dnech: Hodí se meruňky a k večeři jogurt

Video
délka: 02:05.85

Jak sestavit jídelníček v horkých dnech: Hodí se meruňky a k večeři jogurt Dagmar Honsová, David Vaníček, Lukáš Červený

Podívejte se, jak Česko bojuje se suchem:

Fotogalerie
7 fotografií