Zdraví: S narůstajícími teplotami zvyšte přísun nealkoholických tekutin

  • Na jihovýchodě území pocítí kardiaci, astmatici, starší lidé a těhotné ženy zvýšenou zátěž kvůli tropickým teplotám – hodně pijte nealkoholické nápoje a přes poledne zůstaňte ve stínu.
  • Ve stínu by přes poledne měly na celém území zůstat i děti do věku 10 let – UV index bude vysoký – po 25 minutách bez ochranných prostředků hrozí spálení kůže.
  • Agresivita alergenů v ovzduší bude narůstat před bouřkami – i nadále v ovzduší najdeme zejména pyly šťovíku, kopřivy, merlíkovitých, trav a obilovin.
  • Do lesa a travního porostu s repelentem – aktivita klíšťat zůstává vysoká.
  • Bouřky mohou zatěžovat psychicky labilní jedince – vyvolají nervozitu. Před bouřkou vás mohou varovat elektrizující vlasy na hlavě.

Aktivity: Ideální den na rybaření – ryby budou brát

  • V Jihomoravském a Zlínském kraji naplánujte den u vody, na zbytku území výlety a procházky.
  • Sportovní aktivity na jihovýchodě území vynechejte mezi 12 až 16 hodinou, jinak naplánujte cyklistiku nebo volejbal.
  • Fyzická i duševní práce nám půjde od ruky, na zahradě pracujte po ránu a dopoledne.
  • S výjimkou severu území, kde budou srážky četnější, bude potřeba večer zalít zahradu.
  • Ideální den na rybaření .

Oblečení: Zvolte prodyšné a přírodní materiály

  • Po ránu do přírody dlouhé nohavice, během dne letní prodyšné oblečení z přírodních materiálů.
  • Sandály nebo pantofle.
  • Dětem na hlavu kšiltovku nebo klobouček.
  • Na severu území do batohu pláštěnku na odpoledne.
  • Sluneční brýle – zejména pokud jdete k vodě.

Sledujte meteoradar s bouřkami ZDE.

Jak přežít bouřku? Zasedněte „na bobek“ a na nohy gumové podrážky.

Video
délka: 02:44.23

Jak přežít bouřku? Zasedněte „na bobek“ a na nohy gumové podrážky. Dagmar Honsová, David Vaníček, Lukáš Červený