Zdraví: Kolaps a stres z horka hrozí zejména kardiakům a astmatikům

  • Vysoké teploty pocítí všichni – kolaps a stres z horka hrozí zejména na jihovýchodě území, a to kardiakům, astmatikům, starším ročníkům, malým dětem a těhotným ženám.
  • Ti, kdo pravidelně užívají léky, by měli po poradě s lékařem zvýšit jejich dávky.
  • Nad střední Evropou je výrazně podprůměrný stav ozonu – používejte opalovací krémy s vysokým UV a to i v případě, že se pohybujete například pouze po městě. Přes poledne, kvůli vysokému UV indexu, hrozí spálení po 20 minutách. Malé děti by se měly zdržovat převážně ve stínu.
  • Zvyšte přísun nealkoholických nápojů – vypít bychom měli kolem 3,5 litru, pravidelně dávejte napít také malým dětem.
  • Tlaková tendence zaznamená mírný pokles .

Aktivity: Dodržujte klidový režim

  • Vyvarujte se zvýšené fyzické i psychické námahy.
  • Pravidelně odpočívejte, dělejte si krátké přestávky během celého dne.
  • Neplánujte dlouhé cesty autem – hrozí snížená koncentrace při řízení, klimatizaci nastavte o maximálně čtyři stupně méně, než vám ukazuje teploměr.
  • Omezit přes poledne pobyt venku u dětí do dvou let na minimum.
  • Sportovní aktivity na jihovýchodě území raději úplně vynechte, jinak sportujte hned po ránu.
  • Nechoďte ke kadeřníkovi – horký vzduch z fénu může způsobit kolaps.
  • Fyzická ani duševní práce nám moc od ruky nepůjde.

Oblečení: Na nohy sandálky a žabky

  • Důležitá je pokrývka hlavy – klobouk, kšiltovka.
  • Sluneční brýle na očích po celý den.
  • Bavlněné a lněné oblečení, do klimatizace svetr nebo šátek na přikrytí ramen.

Video
délka: 02:05.85

Jak sestavit jídelníček v horkých dnech: Hodí se meruňky a k večeři jogurt. Dagmar Honsová, David Vaníček, Lukáš Červený

 

Fotogalerie
20 fotografií