Zdraví: Stres z horka hrozí kardiakům a astmatikům

  • Tropické teploty zatíží širokou škálu obyvatel – kolaps a stres z horka hrozí zejména kardiakům, astmatikům, starším ročníkům, malým dětem, těhotným ženám a chronicky nemocným
  • Ti, kdo pravidelně užívají léky, by měli po poradě s lékařem zvýšit jejich dávky
  • Tlaková tendence zaznamená mírný pokles – meteosenzitivní skupina lidí může pociťovat bolesti hlavy, zvýšenou únavu nebo malátnost
  • Nad střední Evropou je průměrný stav ozonu – UV index bude přes poledne při jasné obloze na stupni 7. Malé děti by se měly zdržovat převážně ve stínu
  • Zvyšte přísun nealkoholických nápojů – vypít bychom měli kolem 3,5 litru, pravidelně dávejte pít také malým dětem
  • Do jídelníčku zařaďte potraviny bohaté na vlákninu a vodu – ředkvičky, okurky nebo meloun

Jak bude o víkendu?

Video
délka: 04:07.17

Počasí na víkend: Vyrazte k vodě, do Česka se vrátí tropy Dagmar Honsová, David Vaníček, Lukáš Červený

Aktivity: Naplánujte si den strávit u vody

  • Vyvarujte se zvýšené fyzické a psychické námaze – na den naplánujte jen nezbytně nutné práce
  • Pravidelně odpočívejte – zejména pak v době od 12. do 16. hodiny
  • Neplánujte dlouhé cesty autem – hrozí snížená koncentrace při řízení, klimatizaci nastavte o maximálně 4 stupně méně, než vám ukazuje teploměr. Nezdržujte se v průvanu
  • Omezit přes poledne pobyt venku u dětí do 2 let na minimum
  • Sportovní aktivity naplánujte hned po ránu – do 10 hodin
  • Fyzická ani duševní práce nám moc od ruky nepůjde
  • Ideální den na strávení u vody – teplota vody se pohybuje nejčastěji do 22 °C 

Oblečení: Na nohy sandálky, na hlavu klobouk

  • Důležitá je pokrývka hlavy – klobouky, kšiltovky
  • Sluneční brýle na očích po celý den
  • Bavlněné a lněné oblečení, do klimatizace svetr nebo šátek na přikrytí ramen
  • Nejlépe nám bude v plavkách 

 

Video
délka: 02:05.85

Jak sestavit jídelníček v horkých dnech: Hodí se meruňky a k večeři jogurt Dagmar Honsová, David Vaníček, Lukáš Červený