Zdraví: Pijte, odpočívejte a mažte se opalovacím krémem

  • Další nárůst teplot vzduchu bude zatěžovat starší generace, lidi po operaci, těhotné ženy, kardiaky a astmatiky. Ti by měli pravidelně odpočívat
  • Oteplení zvýší počet mozkových mrtvic a zánětů slepého střeva
  • Zvyšte přísun nealkoholických tekutin na 2,5 litru, pravidelně dávejte pít také dětem
  • Namažte se opalovacím krémem – spálení pokožky hrozí už po 20 minutách, děti od 11 do 16 hod. by se měly přímého slunečního záření vyvarovat úplně
  • Po ránu se teple oblékněte, jinak hrozí nachlazení
  • Kvůli chybějícím srážkám se budou zvyšovat koncentrace pylů v ovzduší. Hůře se bude dýchat také lidem s nemocemi dýchacího ústrojí

Aktivity: Zalévejte při východu slunce – to je výpar nejnižší

  • S dětmi naplánujte den u vody – pokud se budete koupat v přírodní nádrži, zjistěte předem kvalitu vody – narůstá výskyt sinic a řas
  • Fyzicky náročnější sportovní aktivity naplánujte do 11. hodiny dopolední, poté už bude horko
  • Lépe nám půjde duševní práce – budeme kreativní, dobře se nám půjde soustředit
  • Fyzickou práci naplánujte hned z kraje dne
  • Ideální den na večerní grilování nebo posezení na zahrádce s přáteli
  • Zahradu zalijte buď ráno při východu slunce, nebo až po jeho západu, tedy v době, kdy je nejnižší výpar

Oblečení: Volte přírodní materiály

  • Pokrývka hlavy po celý den pro děti i dospělé – kšiltovky, klobouky
  • Sluneční brýle
  • Letní, vzdušné, světlé oblečení z přírodního materiálu – lnu nebo bavlny
  • Po ránu svetr nebo mikinu
  • Na nohy otevřenou obuv, po ránu ve vyšších polohách ponožky
  • Do klimatizace svetr přes ramena a ponožky

Video
délka: 02:38

Zničující vedro ve městě: Cítíme až 51 °C a dráždí nás škodlivý plyn Dagmar Honsová, David Vaníček, Lukáš Červený

Fotogalerie
16 fotografií